Ce alegi?

In viata trebuie sa facem alegeri, mai usoare sau mai dificile…mereu avem de ales cate ceva. De la cum ne imbracam pana la ce drum alegem catre locul de munca, ce mancam, cu cine ne imprietenim, cui putem impartasi gandurile si bucuriile noastre.

Alegem. Alb sau negru. Bine sau rau. Decidem ce ne convine pe moment, ce e mai bine pentru noi. Eliminam una sau alta dintre posibilitati. Dar nu stim ca de fapt totul este acolo pentru noi, creat dinainte, pus in scena si cosmetizat pentru momentul Marii Alegeri. Lucrurile si situatiile cu care ne confruntam sau pe care le avem de ales apar in fata noastra la un moment dat, ca rezultat al alegerilor pe care le-am facut candva. Si atunci trebuie din nou sa alegem.

Viata e lung sir de decizii si eliminari. Viata e un lung sir de intersectii, de rascruci de drumuri care se succed mai repede decat ne imaginam si printre care ne traim tineretea, repetand automat ceea ce am invatat odata sa facem: alegeri.

Mi-ar placea sa fiu o pasare, sa am zborul lin si sa calatoresc infinit spre rasarit. Sa traiesc in zbor, pe uscat si pe apa, fara sa aleg. Nimic. Ar fi frumos, dar cu siguranta m-as plictisi. Ce e viata fara suspansul si framantarea care te cuprind cand trebuie sa iei o decizie importanta? Monotonie. Alegerile ne intregesc, ne completeaza experienta si existenta. Un om care a facut multe alegeri e un om incercat, mai aproape de perfectiune.

Ce sa aleg? … Am decis: raman om, nu mai vreau sa fiu pasare.

6 comentarii

Din categoria eu si lumea

6 răspunsuri la „Ce alegi?

  1. Tarabostes

    Ce ti-e si cu predestinatia asta? Chiar sa-ti fi scris Cineva in avans toate detaliile vietii? Daca vorbim de o logica a deciziei, mai degraba as zice ca esti o „victima”. O victima a unor sfaturi primite acasa, a unor scoli si profesori, a unor carti citite …a unor prieteni cu bloguri si link-uri.
    Nu ti-ar fi placut sa fii pasare. Pasarile nu zboara intotdeauna spre sud, iar cateodata zboara in bataia sagetii.
    Cat despre perfectiune, ajunsi acolo ( ipotetic vorbind) nu am mai avea alegeri de facut, am cunoaste adevarul intuitiv. Astfel ca daca iti plac alegerile lasa sfintii si ramai printre oameni.

  2. daria

    De la zbor incepe totul. Eu cred ca e bine si asa

  3. Tarabostes

    Eu dimpotriva cred ca la zbor se sfarseste totul. ( mai ales depresiile).

  4. ddan

    Instinctul de aparare te fereste din calea sagetii, pe cat posibil. Da daca esti depresiv, ca unii comentatori, te arunci in calea ei. Succes. Sa nu lasi urme.

  5. krina

    lumea nu are nevoie de oameni perfecti….. 😦

Lasă un răspuns

