Apocalypto

Fara cuvinte… Asa am ramas minute in sir dupa ce am vazut filmul lui Mel Gibson. Nu mai aveam ce sa spun. A trebuit sa stau putin si sa imi adun gandurile, sa pot formula o parere pe care sa o impartasesc si altora. Nu stiu ce as putea zice, caci filmul spune totul, iar cuvintele mele cred ca ar fi prea sarace. Daca ar fi sa-mi rezum parerea, pot spune ca este un film extrem de realist, care iti zdruncina viziunea despre viata. La un moment dat realitatea te izbeste atat de puternic incat ai senzatia ca traiesti tu, acolo, toate durerea si spaima personajelor.

Lupta pentru supravietuire, impletita cu multa originalitate si o doza zdravana de adrenalina intr-o poveste despre o civilizatie pe care nu o cunoastem decat din carti: maya. Pentru cei mai slabi de inger filmul pare unul de groaza:  sacrificii umane, acte de violenta care le-am putea cataloga drept barbarisme, insa totul este o copie fidela a unei realitati care ne socheaza tocmai pentru ca nu o cunoastem. Faptul ca personajele sunt interpretate de bastinasi care vorbesc in limba maya sporeste originalitatea si frumusetea lui Apocalypto.

Nu o sa incep sa povestesc filmul, el trebuie vazut, mai bine spus trait. Pentru ca nu am mai vazut pana acum un film care sa ma tina cu sufletul la gura timp de doua ore neintrerupt. Reuseste sa ne arate ca realitatea in care ne miscam este foarte ingusta si meschina, deschizandu-ne noi perspective asupra acestei lumi. Pe scurt, mergeti sa-l vedeti. Merita!

4 comentarii

Din categoria eu si lumea

4 răspunsuri la „Apocalypto

  1. Astept cu nerabdare sa imi spui impresiile tale!

  2. Asta a fost si senzatia mea cand am vazut filmul – nu s-a putut numi vizionare, ci traire. Iar efectul de evadare din cotidian a fost indeplinit cu varf si indesat – am uitat de orice altceva. Faceam parte din film deja. M-a enervat ca am vazut multe critici la adresa filmului – multe reviewuri negative. Ma intreb oare oamenii astia care critica filmul cu atata nesat nu au trait filmul la fel ca si noi? Si daca da, atunci de unde si pana unde pot sa nu recunoasca meritul filmului?

  3. un post pozitiv pt apocalypto 🙂 am vazut si eu filmul si recunosc ca uneori la scenele f tari, imi plecam privirea. dar dincolo de ceea ce pot eu suporta, mi-a placut ceea ce este dincolo de violenta descriptiva. exact ceea ce spuneai si tu, o lume meschina, in lupta pentru supravietuire. nu ai avut senzatia ca traim aceleasi vremuri, cu decoruri schimbate ? 😛

Lasă un răspuns

