Sa traim ECO!

Observ in jurul meu din ce in ce mai multi oameni interesati de acest curent ‘eco’: reiclare, grija pentru mediu, interes pentru spatii verzi, pentru strazi curate si aer proaspat, dar mai ales pentru mancare naturala, biologica.

E un adevarat trend: se scrie in presa, voluntarii se aduna si curata albiile raurilor si strazile mizere ale oraselor, se strang tone de gunoaie, se fac programe, proiecte, ONG-urile forfotesc de atata activitate, vin bani de la Uniunea Europeana, se investesc fonduri in gropi de gunoi ecologice si in pubele pentru colectarea separata a deseurilor. Ce sa mai vorbim de mancare! Alimentele fara E-uri sunt din ce in ce mai cautate, iar pretul lor creste invers proportional fata de cantitatea de substante artificiale continuta.

In fond, nimic gresit in acest tablou. Ne place sa strigam ca vrem paduri si parcuri, dar nu suntem in stare sa aruncam sticla, plasticul si hartia in containerele de gunoi special etichetate pe categorii. E drept, aceste pubele sunt inca putine si de abia au aparut in cateva orase. Insa ele exista de multa vreme in UE, iar vecinii nostri europeni nu inteleg cum de noi putem sa aruncam inca gunoiul la gramada.

Am vazut zilele trecute trei astfel de pubele la mine in cartier. Am incercat si eu timp de cateva zile sa strang deseurile separat, asa ca m-am dus la trei strazi mai incolo de blocul meu sa arunc ziarele si sticlele in cosuri diferite. Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut langa cele trei containere un maldar de cartoane si alte resturi menajere. Am deschis pubela pe care scria STICLA si am constatat cu stupoare a era doar pe sfert plina. Cu ce? Cu 2-3 sticle, iar in rest cu caserole si pungi de plastic si cu alte resturi care nu aveau nimic in comun cu destinatia containerului. Dupa ce am aruncat ziarele la HARTIE si sticlele la locul lor, am plecat. In urma mea a trecut grabit un tip care a aruncat o punga de gunoi cu ‘de toate’ in acelasi container destinat sticlelor. Am vrut sa strig dupa el, dar a disparut rapid in cealalta directie.

Intamplarea asta m-a pus pe ganduri si m-a determinat sa scriu acest mesaj. Un mesaj dintr-o sticla virtuala (slava Domnului, nu trebuie sa o reciclam!). Oare sunt printre noi si oameni care intr-adevar respecta mediul si natura sau nu stim decat sa vorbim? Oare unde se duc toate aceste resturi menajere pe care unii dintre noi le arunca corect, pe categorii? Ce se intampla la groapa de gunoi (sau pe drumul pana acolo)?

Hai sa facem ceva ca acest ‘trend eco’ sa iasa din tiparele gazetelelor si de pe ecranele televizoarelor, sa iasa din hartiile si proiectele UE si din sediile ONG-urilor si sa prinda viata! Respectarea naturii sa fie chiar un mod de viata, nu doar vorbe in vant sau cuvinte goale pe hartie! Sa facem ceva, iar daca nu stim ce si nu avem initiativa proprie, hai macar sa respectam regulile gandite de altii. Iar daca nu ne plac, sa facem altele noi, care sa ajute si sa protejeze mediul!

Ce spuneti? Traim eco?

Acest pot il puteti citi si aici.

2 comentarii

Din categoria de toate

2 răspunsuri la „Sa traim ECO!

  1. „se investesc fonduri in gropi…” – imi place cum suna asta 🙂

  2. bine te-am gasit[aberam pe zelist.ro si am dat intamplator de tine].

    este haioasa abordarea eco mai ales la americani, care in grandomania lor pana mai ieri aruncau orice articol care cat de cat era folosit, sifonat, zgariat. acum gospodinele se lauda ca au renuntat la prosoape de unica folosinta, batiste de unica folosinta si alte asemenea nimicuri.[pana mai ieri replica lor obraznica era: suntem societate de consum!]. cam tarziu nenicilor, ati cam luat`o`n criza!

    bafta si succese!

Lasă un răspuns

