Cum spui „imi pare rau…”

Imi pare rau… Sunt cuvinte simple, care, spuse din inima, ar putea sterge din temelii raul facut si ar putea fi inceputul pentru o noua lume. Sunt cuvinte magice daca vin din suflet, daca sunt sincere si adevarate. Ce faci cu ele cand nu iti sunt primite? Ce faci cu parerea de rau, cu povara vinei, cu regretul…? Nu ai ce sa faci… le duci cu tine, le cari in spate pana cand iti dai seama ca devin mai usoare. Si nu pentru ca ar fi disparut, ci pentru ca iti asumi cu totul greseala. 

Si in loc sa fii strivit de remuscari, ridici capul si te uiti drept in ochii celui fata de care ai gresit. Imi pare rau. Simplu si clar. Recunosc ca am gresit si imi asum acest lucru. Stiu ca trei cuvinte nu vor sterge ce am facut, faptele raman asa… Dar conteaza ce fac de acum inainte.

Oamenii se lasa uneori zdrobiti de parerile de rau si stau cocosati, cu fata in pamant, pierzandu-si demintatea. Sus ochii, drept spatele, lumineaza-ti privirea si alunga norii din suflet. Ai gresit. Toti gresim. Nu e o scuza, e un fapt. Pot sa merg mai departe cu greselile mele si cu fricile mele, dar ele nu imi stau in fata, impleticindu-mi picioarele si ranindu-mi genunchii, ci le iau la brat cu mine. Mergem in acelasi ritm, cu aceeasi pasi, alaturi, eu si grijile mele, eu si greselile mele, eu si fricile mele. Dar mergem inainte. Cu spatele drept si privirea in fata. Iar drumul este liber. L-am eliberat eu.

Imi pare rau. Poate cel fata de care ai gresit nu o sa se mai uite nicodata in ochii tai, poate nu o sa vrea sa te mai vada. Tu vrei. Si esti deschis pentru asta. Si nu ii poti raspunde decat cu iubire. Pentru ca iubirea face totul, e mai puternica decat orice, iubirea darama zidurile si topeste ghetarii, stinge focurile si racoreste ca o ploaie proaspata de vara.

Deci nu imi pare rau. Ci te iubesc, prietene.

Scrie un comentariu

Din categoria eu si lumea

Lasă un răspuns

