Inca 5 ani de haituiala

Nu am mai scris demult pe aici si imi pare rau ca trebuie sa revin cu un subiect neplacut si putin neobisnuit pentru seninatatea si spiritul optimist al acestui blog.

Au trecut si alegerile… si inca nu s-au terminat.  Cele mai importante alegeri prezidentiale din ultimii 20 de ani, care marcheaza sfarsitul celor doua decenii de tranzitie prezise de Silviu Brucan. Au trecut… si cu ei s-a dus si speranta de schimbare care s-a nascut si s-a inaltat ca un val, atingand culmea duminica seara, 6 decembrie, la ora 21:00. A fost un moment fericit, apoteotic, emotionant cand sondajele exit-poll l-au dat pe Mircea Geoana castigatorul alegerilor prezidentiale. Am plans si am ras cu el, simtind si traindu-i emotia. Am vazut lacrimile de bucurie ale sotiei, am vazut un Mircea Geoana razand si bucurandu-se ca un copil, facandu-si cruce, sarutand icoana si tinand un discurs plin de speranta. Dincolo de toate promisiunile politice am vazut acolo sinceritate. Dincolo de toate mastile diplomatice am vazut acolo un OM care credea sincer ca poate scoate tara din criza!

M-am uitat apoi la discursul lui Traian Basescu si mi-a inghetat sangele in vene. Am urmarit cu atentie fiecare cuvant care il spunea si nu imi venea sa cred, mi se strangea stomacul de frica si rusine: era baut! A avut curajul si atata lipsa de bun simt fata de poporul pe care vrea sa il conduca incat a iesit beat in fata natiunii, asigunradu-i pe alegatorii lui ca el a castigat. Deja.

Am vazut un Traian Basescu avid de putere, imbatat de frica si de bucurie malefica, un Traian Basescu care stia sigur ca aparatul sa de furt inca lucreaza si ca va face tot ce e posibil si imposibil pentru a-l scoate castigator. Stia. Era sigur pe el si mai ales pe clica lui de hoti. Mi-a fost frica si imi este si acum la gandul ca acest om are in mana destinele Romaniei pentru urmatorii 5 ani!

L-am votat pe Traian Basescu acum 5 ani pentru ca am crezut cu tarie in schimbare. L-am voitat pe Mircea Geoana acum pentru ca mi-am dorit sfarsitul razboiului si certurilor politice, mi-am dorit si imi doresc liniste in tara, stabilitate si un mediu in care toti putem sa crestem si sa prosperam. M-am inselat… Stiu ca si PSD a furat, au spus-o singuri, cu gura lor. Au recunoscut. Toti au furat acum, in decembrie 2009. Un ziua de Sf Nicolae batalia a fost crancena, pe viata si pe moarte. S-au folosit cele mai marsave metode, de la stins lumina pana la intoducerea de voturi anulate in urma sau furtul stampilii etc.. Nu mai spun, mi-e groaza cand ma gandesc… Total nedemn pentru o tara membra a UE, pentru o democratie din anul 2009…

Ce mai conteaza acum… Am dovedit, astia suntem. Razboiul se da intre cine fura mai bine, intre cine se pricepe sa minta mai frumos si cine are mai multi oameni in teritoriu, cu mana lunga si mai bine organizati.

Degeaba va depune Mircea Geona contestatie – desi sper sa aiba castig de cauza. Din pacate Curtea Constitutionala este cumparata de Traian Basescu. Cu cine sa te lupti, la cine sa plangi, cui sa ceri ajutorul?

Suntem singuri si trebuie sa ne rezolvam problemele aici, chiar daca asta inseamna  – tristul adevar – inca 5 ani cu Traian Basescu…

Curaj si incredere. E tot ce mai putem avea acum.

Surse fotografii:

Basescu: www.gazetarul.ro

Geoana: Jurnalul National – Karina Knapek – www.jurnalul.ro/foto/

Scrie un comentariu

Din categoria de toate

Lasă un răspuns

